23 Şubat 2009 Pazartesi

OSCAR 2009

OSCAR 2009 - 81. OSCAR ÖDÜLLERİ



En iyiler heykelciklerini aldı... 81. oscar töreni bugün sabaha karşı yapıldı.
Tören tam anlamıyla beklendiği gibi geçti. En iyi yabancı filmini Beşirle Vals'ın alamaması dışında hiçbir sürpriz yaşanmadı. Slumdog Millionaire önümüz hafta Milyoner adıyla vizyona girecek olmasına rağmen şanslı olarak daha önce izleme imkanı buldum. Bir film daha gerçekçi olamazdı. Kimi eleştirmenler, filmin fakir olduğu, oscarlık bütçe harcanmadığı kanısında hemfikirdi. Ee efendim, fakir Mumbai fakir Hindistan'ı tüm zenginlikleriyle mi gözler önüne sereceklerdi? Milyoner Danny Boyle'siyle kimilerinin favori gösterdiği David Fincher'ı da en iyi yönetmen dalında sollayarak onlara iyi bir ders verdi.
Hatta bazı eleştirmenler olayın boyutunu iyice aşıp, Milyoner ödülleri topladıkça çileden çıkarak , " bu film bu ödülleri alıyor ama Mumbai hala fakir, insanlar arasında yine uçurum farklar var " diyerek tabiri caizse filmi suçladı. Yahu ne diyeyim ki insaf. Filmin amacı yardım etmek değil dostum, yardım ettirmek.
Sonuç olarak film; yönetmen, kurgu, müzik, yapım ....yani filmle ilgili en önemli ödülleri topladı. En iyi kadın hakkında fazla söze gerek yok, Winslet çoktan haketmişti. En iyi erkekte de sean penn bir kez daha oscarı kaldırmayı bildi. Makyajda Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi, animasyonda Wall-e'nin alacağı da çoktan belliydi. Bana göre tek sürpriz " üç maymun " la aday olmanın eşiğine yaklaştığımız en iyi yabancı kategorisinde Beşirle Vals'ın ödülü alamaması oldu. Departures ödülün sahibiydi. İsrail'in savaş karşıtı filminin animasyon olması sanırım bunda etkendi.










Oscar ödüller ile ilgili daha fazla ayrıntı için tıklayın !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder